2018, 임시 런칭을 거쳐
2019. 정식으로 출범한 가방/수화물 디자인 전문 팀 입니다.
the simpler, the better 슬로건 아래에 simple, but deep 단순하지만 깊은 것을 제품에 담아낸다는 철학이 담긴 브랜드 네이밍 butdeep이 탄생됩니다.

2025. 다년간의 노하우와 쌓인 결과물, 디자인, 기술과 생산성을 바탕으로 더 구체화된 제품들의 디자인을 시작합니다.
새로운 슬로건 deepoche는 deep과 poche로 이루어진 합성어로 깊은 주머니를 의미합니다.
단순하지만 깊은 이란 철학을 담은 butdeep의 deep. 깊다 라는 단어가 우리들에게 주는 상징적이면서 함축적인 메세지를 deepoche로 재해석했습니다.
제품 본질 실용성에 무게를 두고 디자인하며, 질리지 않고 오랜 사용을 위해 심플에 가장 근접한 디자인 완성을 위해 불필요한 것들을 덜어내는 작업에 집착하고 있습니다.



  

Our Plans for 2025


·036 (Bag)

 -Cross (ss)

 -Shoulder (ss)

 -Duffle (ss) size: normal

 -Lucky (aw)


·005 (Bag)

 -Hobo (aw)

 

·Headwear

-B logo (aw)

-Refresh Core (ss/aw)











After a trial launch in 2018, we officially established our team in 2019, specializing in bag and luggage design.
Born from the belief that "the simpler, the better," butdeep embodies our philosophy — creating products that are minimal on the surface, but rich in depth.

In 2025, backed by years of experience, accumulated achievements, design expertise, and production efficiency, we embark on the development of more sophisticated and well-defined products.
deepoche is our new brand name, combining "deep" and "poche" to express the idea of a thoughtfully designed, deep pocket.

The word deep in our brand butdeep embodies our philosophy: “simple, but deep.” This symbolic and layered meaning of deep has been reinterpreted in our new brand, deepoche.

We focus on the essence and practicality of each product, striving for designs that are timeless and built for long-term use. Obsessed with achieving true simplicity, we meticulously strip away anything unnecessary to reach the most refined form.




Our Plans for 2025


·036 (Bag)

-Cross (ss)

-Shoulder (ss)

-Duffle (ss) size: normal

-Lucky (aw)


·005 (Bag)

-Hobo (aw)


·Headwear 

-B logo (aw)

-Refresh Core (ss/aw)


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